2013. február 26., kedd

Kopenka

Nem csak a lakberendezésben ódzkodom az átlagostól, a tucattól, de az élet egyéb területén is keresem az egyedit, a szépet, különlegeset, legyen szó gyerekruháról, vagy játékról. Egy magazin oldalain találkoztam először Viczkó Bea, alias Kopenka  tortáival és azonnal rajongó lettem. Aztán tavaly ősszel Hanna születésnapjára ő készítette a tortát és kiderült, nem csak meseszépek, de az ízük is mennyei. A vele készült interjút fogadjátok szeretettel:

Először is, mit jelent a Kopenka név?
Eredetileg ezen a néven kezdtem fórumozni. Annyira megszerettem a kedves, játékos hangzását, hogy később ezen a néven készítettem amigurumi és textil babákat, majd úgy éreztem ez a név a tortáimra is tökéletesen ráillik. Van benne egy naiv, játékos báj, egyesek szerint szlávos hangzású, de olyat is hallottam, hogy skandinávnak tűnik. Mondjuk tényleg szőke vagyok...


A stílusod teljesen egyedi. Hogyan alakítottad ki? Mi inspirál?
Örülök, hogy egyedinek látod. Igyekszem egy vonal mentén mozogni, de "mozgok" és ezért folyton változnak, alakulnak a tortáim. Rengeteg fantasztikus tortakészítő van, egy-két technikát szívesen átveszek, kipróbálok, de a végeredmény mindig az én fantáziám és a két kezem munkája, így mindegyikben van valami "Kopenkás".Engem pont a műfaj egyedisége és kreatív szabadsága fogott meg, ezért nem készítem el a saját dizájnomat sem kétszer ugyanúgy.


Miért pont  torta?
Eredetileg egy reklámügynökségen dolgoztam copywriterként, de már ott is mindig belekotyogtam a dizájnba. A gyerekeim születése után jött a gyerekszoba tervezés, lakberendezés, majd a babák készítése. Aztán egyszer elkészült egy torta, ami mindent fölülírt és megvolt az a bizonyos katartikus heuréka élményem.


Neked milyen a tökéletes torta?
Egyszerű, letisztult, de van benne egy csavar...Valami, amit, ha meglátsz, arra gondolsz: hát persze, miért is nem nekem jutott ez az eszembe? Legyen bájos, szeretnivaló, ne pusztán technikai tudással való hivalkodás. A tökéletessége legyen szerény, magától értetődő.



A Kopenka tortákat és cupcake-eket megtaláljátok a Facebookon: www.facebook.com/kopenka




Képek: Viczkó Bea engedélyével

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése