2011. október 7., péntek

Babastílus

Gyereket jól öltöztetni nehéz téma. Ahogyan egy gyerekszoba stílusát meghatározni, kialakítani is. Ezért gondoltam, hogy teszek egy kis kitérőt a babaruhák világába.

Gyereket öltöztetni nehéz téma. Főleg kevés pénzből. De nem lehetetlen vállalkozás. Miután Hanna születésekor szembesültem a ténnyel, hogy gyerekruhát pont annyiért lehet kapni, mint amennyiért az ember magának vásárol mondjuk egy pólót, vagy egy nacit, ráadásul pont ötöd annyi időre veszed meg, mint ameddig te hordanál bármit is, elhatároztam bevetem magam a turkálók naftalinszagú világába és továbbképzem magam, mert nincs értelme háromhavonta tízezrekért vásárolni, aztán a felét sírva kidobni, mert a répapüré és a kaki nem jött ki belőle. Az első vizitem természetesen csalódással végződött. A babakék és idegesítő pink rugdalózók és nadrágok majdnem elvették a kedvem az egésztől, nem beszélve az irdatlan embertömegről, akik gyakorlatilag bármire képesek, csak hogy elmarják a jobb cuccokat előled. Ám szükség törvényt bont, felvérteztem magam és derékig elmerültem a bálák között. Aztán az első zsákmánytól vérszemet kaptam, idővel pedig megtanultam meglátni a jó darabokat és néha elorozni egy-egy határozatlan egyed elől. Hát igen, a vadon törvényei... Persze nem csak turkálóban vásárolok, aki, keres, talál, három év után lassan lett egy listám azokról a helyekről, ahová érdemes elmenni. Az új ruháknál, ha szűk a keret, szerintem fontos, hogy tudjon az ember lánya előre gondolkodni. Gyakran betévedek a leárazásokra és olyan darabokat veszek meg potom áron, amit mondjuk csak egy év múlva fogunk tudni hordani (itt fontos az emlékezőképesség frissen tartása, hogy ne felejtsük el, mi lapul a gardrób alján:-). És viszonylag gyakran vásárolok interneten is, mert sok webshop olcsóbb, mint olykor a turi. Az egyetlen dolog, amit sosem vennék használtan az a cipő. Ők is megérnek egy mesét, életem másik nagy kihívása, hogy szép, de jó minőségű és nem méregdrága cipőt találjak a gyereke(i)mnek. Itt még van hová fejlődnöm, ha bárki ki tud segíteni ötletekkel, szóljon.

Azért mielőtt a konkrét lelőhelyeimet felsorolnám, elmerültem az álmok világába és összeszedtem néhány darabot, amiket bármikor ujjongva feladnék a manókra. Ezek most James Beanre való tekintettel újszülött ruhák, de a cégek, ahonnan a képeket válogattam gyártanak mindenfélét nagyobbaknak is, amik szintén gyönyörűek. Sajnos a webcímeket nem gyűjtöttem ki, de ha bárkit érdekel és megkeres, előbányászom szívesen.


cuki lányrugi
ki mondta, hogy a kék csak ronda lehet

doggy style


vagány unisex

igazi pasis darab
új kedvencem a kötött rugi

állati

...és a képeket reggelig tudnám töltögetni. Itt van a listám a gyakrabban látogatott helyeimről a teljesség igénye nélkül, elsődlegesen az ár-minőség-egyediség szentháromságát szem előtt tartva. Ha valaki még tud tuti jó helyeket, kérlek benneteket osszátok meg velem-velünk!

  • Háda (Rákóczi úti gyerek turi a keletinél; Kispesten a Centrum mellett; Nagy Lajos Király útja-kilós)
  • Maggie's (főleg hálózsák és sapka-sál szokott nagy választékban lenni)
  • Vatera 
  • Tesz-Vesz
  • Tesco (sima fehér rugik, body-k, felsők)
  • Ruhafalva (itt a postaköltséget kell belekalkulálni, de ha több mindent veszek, megéri, mert ki se kell hozzá mozdulni és sok akciójuk szokott lenni)
  • H&M (általában leárazáskor, illetve sapkát-kesztyűt és bundazsákot veszek itt)
  • Mini-Manó (tanulni járós cipők és hálózsákok elég jó áron vannak és találni szépeket is)
  • Gézengúz (szintén webshop, tízezer felett ingyenes kiszállítással)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése